niedziela, 7 maja 2017

Smażone medliony z kurczaka z panierowanymi kluseczkami podane obok zielonych szparagów

W mojej kuchni wychodzę z założenia, że jedzenie nie może się zmarnować. Często moje dania  i przepisy są uzależnione od tego jakie składniki mam na stanie w kuchni. Nie namawiam was do specjalnych zakupów aby przygotować coś według mojego przepisu. Moim celem jest raczej zainspirowanie Was.
Fajne jest to, że jak czegoś akurat nie macie to dodacie coś innego i wyjdzie coś podobnego, a często jeszcze lepszego.
 Dziś pokażę Wam co przygotowałam z filetów kurczaka i zielonych warzyw (sezon trwa), ziemniaków i marchewki. Głównie korzystałam z mojej nie kończącej się wyobraźni kulinarnej...


Składniki (2/3 porcje):
1 filet z kurczaka, 450 gr surowych obranych ziemniaków, 3 łyżki mąki ziemniaczanej, 
1 jajko, 10 mini zielonych szparagów, 3 łyżki bułki tartej,
2 marchewki (ugotowane), 1/2 selera (ugotowany), łyżka masła, olej rzepakowy,
mrożony groszek i brokuł, sól morska, biały pieprz


Przygotowania:
Ziemniaki ugotuj do miękkości. Cieple ziemniaki przepuść przez praskę, dodaj jajko i mąkę i wymieszaj. Formuj wybrany przez ciebie kształt. U mnie wysokie medaliony. Kluseczki gotuj 3 minuty we wrzącej wodzie odcedź i  ciepłe panieruj bułka tartą.
Zielone szparagi gotuj 5 minut i odetnij im około 10 cm końcówki.
Fileta z kurczaka pokrój w pięcio- centymetrowe plastry. Okrągłym metalową formą wycinaj z mięsa okrągłe medaliony. Medaliony z solą i pieprzem smaż na oleju kokosowym.
Pozostałą część fileta pokrój na drobne kawałeczki i podsmaż z drobno siekanymi końcówkami zielonych szparagów. Taką salsę podaj na medalionach.
 Marchewkę seler i masło zmiel blenderem na pure.
W między czasie ugotuj groszek i brokuły, które podasz obok kluseczek i medalionów.
Przed samym podaniem kluseczki w panierce podsmaż na oleju.


W niedzielę, kiedy mam naprawdę dużo czasu to kombinuję...
Na zdjęciu dewolaj faszerowany serem podany obok kluseczek  z daszkami z papryki.
Miłej niedzieli i smacznego...

3 komentarze:

Dziękuję za komentarze i zapraszam ponownie :)